Nadanie uprawnień szkole publicznej Nadanie uprawnień szkole publicznej
Usługa umożliwia złożenie przez szkołę wniosku do właściwej Instytucji publicznej o wydanie decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej
Usługa umożliwia złożenie przez szkołę wniosku do właściwej Instytucji publicznej o wydanie decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej
Kogo dotyczy Who is affected
Szkoły, która chce uzyskać uprawnienia szkoły publicznej
Czas realizacji
Do 1 miesiąca od daty złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją
Wymagane dokumenty
Do wniosku o nadanie uprawnień szkoły publicznej powinny być dołączone następujące dokumenty 1. statut szkoły, 2. wykaz kadry pedagogicznej z podaniem kwalifikacji nauczycieli i dyrektora, 3. akt założycielski szkoły niepublicznej lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji placówek niepublicznych, 4. zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty, 5. pozytywna opinia Kuratorium Oświaty w przypadku szkół artystycznych lub medycznych również opinie ministrów właściwych ds. kultury lub zdrowia
Opłaty
Wydanie decyzji jest zwolnione z opłaty skarbowej
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu,który wydał decyzję, w terminie 14 dni od jej doręczenia
Podstawa prawna
Art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256)